2012. január 30., hétfő

Francia palacsinta / Crépes

Mostanában zűrös időszakot élek, ezért tortázni nem jut időm. Nagyon várom már, hogy újra süthessek, mert kikapcsol, de egyelőre örülök, ha egyenesbe hozom magam. A versenytortámon csak a díszítés 3-4 órát vett igénybe, ez most sajna luxus időráfordítás lenne. Ebből kifolyólag egy olyan sütit hoztam most nektek, ami nem igényel sem extra hozzávalókat, sem különösebb időráfordítást. Nem nagyon olvastam sehol magyar receptet, ezért egy angolt fordítottam le (jó készülési lehetőség a jövő heti nyelvvizsgámra:).


Hozzávalók:
  • 500 ml tej
  • csipet só
  • 3 tojás
  • 40 g vaj
  • 250 g liszt

A lisztet egy száraz, magas falú tálba szitáljuk. Hozzáadjuk a sót, és szép lassan beleöntjük a tejet, miközben kézi habverővel folyamatosan kevergetjük. Szép simára keverjük. 
A tojásokat egy villával kicsit felverjük, majd folyamatos keveréssel hozzáadjuk a tejes-lisztes keverékhez.
Az egész mixet letakarjuk papírtörlővel, vagy fóliával és fél órára egy hűvös helyre tesszük pihenni.
Ha letelt a fél óra, felolvasztjuk a vajat és hozzáöntjük a palacsintatésztához, ezután elkezdhetjük sütni.
Ha teflon serpenyőnk van, nem is kell olajat önteni a tészta alá, nagyon vékony és lágy lesz így is, nem szakad, könnyen meg lehet fordítani. 
A franciák Nutellával imádják, de nálunk az nem volt otthon, ezért tejfölös-kakaós krémmel kentem meg őket (kb. 3 e.k. kakaóporhoz annyi kanál tejfölt adtam hozzá, hogy miután összekeverem, ne maradjanak benne pordarabkák :) Háromszög alakúra hajtogattam és már lehet is enni. Melegen a legfinomabb, szinte szétolvad az ember szájában :)

21 megjegyzés:

  1. Most de jól esne egy-kettő, nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  2. Épp jókor jött ez a recept,köszönöm.A férjem a kimondottan vékony palacsintákat szereti.A héten ki is próbálom! :)
    Kíváncsi vagyok a verseny tortádra is ;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz recept ,tetszik.
    Sok sikert a nyelvvizsgához!!!!
    Én is akarok indulni a versenyen, csak még sincs kész a díszítésem.
    Remélem befejezem még a héten és eltudom küldeni a versenyre.
    Ha nem akkor lemaradok.

    VálaszTörlés
  4. Nekem sosem sikerül vékony palacsintát sütni, de ezzel a recepttel hátha...! :-)

    VálaszTörlés
  5. Guszták a palacsintáid! Ezt a tejfölös-kakaós tölteléket még nem hallottam, de feltétlenül kipróbálom.

    VálaszTörlés
  6. Létszíves gyere át hozzám van számodra egy meglepetésem!

    VálaszTörlés
  7. Na, akkor hozzám is gyere meglepetésért! ;-)
    Tetszik a blogod! :)

    VálaszTörlés
  8. Figyu már! Ha fent vagy facebook-on, akkor figyelmedbe ajánlanám a Tortamánia:) nevű zárt csoportot, próbáltuk összerántani a tortásokat egy halomba, És Te is eszünkbe jutottál, csakhogy kilétedet számomra (is) még homály fedi. Ugye jössz? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dina! Hát hogy a viharba ne lennék fent ;) Köszi a meghívást jövök :)

      Törlés
  9. Kipróbáltam! Akkora sikere volt!!! Nagyon finom! Annyi, hogy nekem nem sikerült csomómentesre keverni, úgyhogy átszűrtem! :o
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  10. Ancsika, szívesen, örülök, ha hasznos is amit írogatok :)))

    VálaszTörlés
  11. Létszi nézz át hozzám,van számodra valami kedvesség!

    VálaszTörlés
  12. Nagy crêpe étvágyú vagyok ;-))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jók! szeretem a palit:)

    VálaszTörlés
  14. Tényleg hasonló! :) Szuper ez is! :) Majd lehet kipróbálom... :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...