2017. február 20., hétfő

Nutellás-kókuszos álom/Perfect coconut cake with Nutella

Ma egy olyan tortát hoztam nektek, amivel szerintem nem lehet melléfogni. 
A receptet évekkel ezelőtt láttam meg egy újságban (talán Tina?), de kép alapján eddig nem csigázott fel, főleg mert telezsúfolták az asztalt mellé mindennel és a tortát is agyondekorálták nutellával. Na és azt hiszem, a mennyiségeket is elnyomtatták. Én megmaradtam ennél a csodás rusztikus díszítésnél, a Nutella-Krémsajt-Kókusz pedig számomra a klasszikus szentháromság :)

Holy trinity of Nutella, cream cheese, and coconut. A little modified version of the one found in an old magazine (mainly regarding amounts - as I suppose they made some typos there :D)




Hozzávalók:
5 tojásos könnyű felvert piskóta (5tojás-10dkg cukor-10dkg liszt)

Krém:
160 ml kókusztej
4 ek. Nutella
500g mascarpone
250 ml tejszín
3 ek (barna) cukor
3 csomag habfixáló
6 zselatinlap
kókuszpehely a díszítéshez
5 ek kókuszreszelék  (én apróra daráltam a kókuszpelyhet és ezt használtam).

A tésztát a szokásos módon előkészítjük: én egy szilikonos 18 cm-es formában sütöttem 180 C-on, 35 percig. Hűlés után 3 vízszintesen 3 lapba vágjuk.

A zselatinlapokat 5 percre hideg vízbe áztatjuk, addig a tejszínt felverjük a habfixálóval. A krémsajtot kikeverjük a cukorral, vaníliás cukorral és kókuszreszelékkel, majd hozzáadjuk a kókusztejet, végül beleforgatjuk a tejszínhabot.
A zselatinlapokat kicsavarjuk, majd egy lábosban 4 ek vízzel alacsony lángon felmelegítjük, és óvatosan a masszához keverjük.
A kész krém 2/3-át elkeverjük a Nutellával, a maradékot fehéren hagyjuk.

Az alsó tortalapot megkenjük egy réteg Nutellás krémmel, ráhelyezzük a 2. lapot, ezt pedig megkenjük egy kanál Nutellával. Erre jön a második adag Nutellás kókuszkrém, majd a tetejére a legszebben sikerült lap kerül. Egy-két órára hűtőbe tesszük dermedni.
Végül a hófehér krémmel lekenjük a torta tetejét és oldalát és a kókuszpehellyel díszítjük (én már pirítottat vettem, ha nincs ilyenetek egy száraz serpenyőben pirítsátok meg előtte, jobb íze lesz tőle).

Ingredients:
Classic vanilla sponge base from 5 eggs (enough for a 18cm cake mold and 3 layers). You can read the recipe here: it is basically twice the amount of flour+sugar than eggs (1 tablespoon is 20g)).

Cream:
160ml coconut milk
4 tablespoons of Nutella
500g mascarpone
250ml whipped cream
3 tablespoons of brown sugar
3 pack cream fix
6 gelatine sheets
coconut shreds
5 tablespoons of grated coconut


Cut the sponge cake in 3 layers after it has cooled down.
Soak the gelatine sheets in cold water, and in the meantime, beat the whipped cream (use cream fix if needed).
Mix the cream cheese with sugar, vanilla sugar and coconut shreds, then add the coconut milk. Gently fold in the whipped cream.
Squeeze out the gelatine sheets then add 4 tablespoons of water and warm it up on low heat (do not cook!) until they are dissolved. Gently add the final mixture to the cream.
Add the Nutella to the 2/3rd of the coconut-mascarpone cream, leave the rest white.

Place the fist layer on a nice plate and evenly divide half of the nutella cream it. Add the second pastry layer and grease it with a tablespoon of Nutella. Then divide the second half of the brown cream on it. Place the final pastry layer on it and let it cool down in the fidge for 1-2 hours. 

Finally decorate the top and sides with the white cream and coconut shreds (I used pre-toasted ones, if you don't have such, put them in a dry pan and toast for a couple minutes - it is worth it!).







5 megjegyzés:

  1. Óhhhh... ez igen, nálam sem fognak mellé vele. 🙂

    VálaszTörlés
  2. Ez valóban álom :) biztos hogy kipróbálom :) a nutella és a kókusz párosítás hmmmmmmmm imádat

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, és isteni lehetett! :)

    VálaszTörlés
  4. Haboska, képgyüjtő játékban háziasszonykodom a blogon, kérlek küldj nekem egy kedvenc képet, ha kedvet érzel hozzá. :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...