2011. július 27., szerda

Barackos Charlotte/Apricot Charlotte

Egyik kedvencem a Charlotte torta. Egyszerű, de nagyon látványos. Már rég szerettem volna kipróbálni. Barackosat készítettem, ahogy az eredeti recept is szól.

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 6 tojás
  • 6 e.k. liszt
  • 6 e.k. kristálycukor
  • pici só
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • kajszi lekvár
A krémhez:
  • 1 doboz barackos joghurt (nálam Danone)
  • 250 g habtejszín
  • fél cs. habfixáló
  • 3 db őszibarack
  • 1 cs. zselatin
  • 2-3 e.k. kristálycukor (ízlés szerint)

A tészta hozzávalókból 6 tojásos piskótát készítek, majd zsírpapíron, a sütő egyik lapján elegyengetem. A sütőlapok nálam kb. 38x30 cm-sek. 20 perc alatt kisütöm, még melegen feltekerem (én ki sem szedtem a zsírpapírból, mert ilyenkor könnyen törik, egyszerűen a papírt a szélénél fogva felhengergettem vele, és így hagytam kihűlni). Közben elkészítem a krémet: a habtejszínt robotgéppel felverem, plusz egy fél csomag habfixálót elbír.  Hozzáadom a joghurtot, és a cukrot. Megpucolom a barackokat, kimagozom őket és kis szeletekre vágom, aztán óvatosan a krémbe hempergetem. A tasak hátulján lévő utasítás szerint elkészítem a zselatint és beleöntöm a krémbe. Hűtőbe teszem.
A kihűlt piskótatekercset megkenem baracklekvárral, feltekerem, és kb. 1 cm vastag tekercsekre vágom. Kibélelek egy mély, kerek tálat (nálam egy nagy salátástál volt) fóliával és körberakosgatom a piskótatekercsekkel. Miután körbeértem, beletöltöm a krémet, és a maradék tekercseket a tetejére rakosgatom. Ráhajtogatom a tetejére is a fóliát, és hűtőbe teszem egy éjszakára. Másnap lehámozom a fóliát a tetejéről, egy határozott mozdulattal megfordítom, leveszem róla tálat és a maradék fóliát. És íme…


A pusztítás után:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...