2011. július 26., kedd

Vigyorgó eprek/Smiling strawberries cake

Megmutatom nektek, hogy mostanában miket sütöttem. Nem biztos, hogy kronológiai sorrendben, mert a kevésbé jól sikerülteket nem most akarom itt viszont látni.:)

Ezt az epres tortát még az eperszezonban sütöttem, 2 féle eperből. Az egyik nagyobb szemű, a másik kicsi, kemény. Már régóta szerettem volna babapiskótával körberakott tortát készíteni, csak sajnos nekem extra igényeim voltak: túrós legyen, ne joghurtos, ne tejfölös. Az eper benne legyen, ne rajta. Ezek után persze egyetlen receptet sem találtam, pedig kinyomtattam vagy 20-at, végül  mentem a magam feje után. Előfordul :P


A piskóta 4 tojásból készült, a krém receptjét megosztom veletek.
Hozzávalók:

piskótához:
  • 4 tojás
  • 4 e.k. kristálycukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • fél cs. sütőpor
  • 4 púpozott kanál liszt
a krémhez:

  • 250 g tejszín (én Meggle-t használtam)
  • 250 g krémtúró
  • ¼ citrom reszelt héja
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • egy kevés habfixáló
és még: 
  • 50 dkg eper
  • 1 csomag babapiskóta
Először a habtejszínből kevés habpor hozzáadásával kemény habot vertem. Egy másik tálban összekevertem a túrót a vaníliás cukorral és a reszelt citromhéjjal (ízlés szerint lehet hozzáadni egy pár csepp citromlét és kristálycukrot is, de én jobban szeretem, ha kicsit savanykás).  Ezután összekevertem a 2 krémet, és hűtőbe tettem állni.
Amikor a piskóta lap kihűlt, megkentem egy réteg krémmel, és beterítettem az egészet csíkokra vágott eperrel. Utána még egy réteg krém következett, és a torta oldalára is jutott. A tetejét tetszés szerint díszítettem eperrel, az oldalát pedig félbevágott babapiskóta darabokkal (pont elég volt egy csomag). A szalag egyben össze is tartja a tortát, amíg kellőképp beérik a hűtőben, de díszítésnek sem utolsó : ) Természetesen felszeletelve nem készült kép, pedig gyönyörű sárga színe lett a tésztának a friss házitojástól, amit kaptunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...