2018. október 3., szerda

Profiterol / Profiteroles

Ha gyorsan elkészülő sütit szeretnétek készíteni, ne ezt válasszátok :) Ha gyorsan elfogyót... akkor határozottan ezt! A képen látható nagy jénaiba rétegeztem őket, összesen másfél napig tartottak ki.

If you are looking for a dessert, that is ready soon.. this isn't the one. However I can certainly tell, that 50-60 of these (which this recipe makes) will only last for 1,5 days.



Hozzávalók az égetett tésztához:

125 g víz
125 g étolaj
125 g liszt
4 tojás
1 csipet só
1 csipet kirstálycukor

Ingrendients for choux pastry:

125g water
125g sunflower oil
125 g flour
4 eggs
a pinch of salt
 teaspoon of sugar

A tészta hozzávalóit, a tojásokat és a lisztet kivéve feltesszük forrni.Ha már forr, beleszórjuk a lisztet, gyorsan kevergetni kezdjük, egészen addig, amíg a keverék el nem válik az edény falától. Ezt azután áttöltjük egy másik edénybe és egyenként, robotgéppel beledolgozzuk a tojásokat (egészben).
A kész tésztát habzsákba töltjük (szerintem a legjobb erre a szövet habzsák, mert a tészta még elég meleg ilyenkor), és egy nagyobb, kerek kinyomócsövön át, sütőpapírral borított tepsire diónyi halmokat nyomkodunk. Sülés közben nőni fognak, ezért én kb 1 cm helyet hagytam közöttük. Nekem 2 tepsit töltöttek meg a profiterolok, úgy 50-60 lett :) 
Mielőtt betoltam őket a 210 fokra előmelegített sütőbe, vizet permeteztem rájuk, hogy a sütőben szép kis gőz keletkezzen. Alsó-felső sütésen kb 15 perc alatt elkészülnek. Egy fakanállal még melegen lyukat szúrunk az aljukba, hogy betölthessük őket a krémmel. 
Tölteléknek az eredeti recept vaníliás cukrászkrémet ír, én most egyszerű vaníliás pudinggal töltöttem meg őket, idő hiányában :)

Start boiling the water, oil, salt and sugar. Once it has boiled up, add the flour and stir until the mixture forms a ball and does not stick to the sides anymore. Transfer it to another bowl, add the eggs one by one, and mix them in well.
Fill the mixture in a piping bag with a bigger, round dip. I prefer textile piping bags, because the dough is still hot this time, but it is up to you. Line a tray with baking paper and pipe nut-sized portions to it. Make sure to leave a centimeter between them, as they will grow 4-times the size! This recipe makes about 50-60 (2 trays for me).
Spray a little water on them, before you put them in a preheated 210 C owen. This helps some nice steam to form inside the owen, which is good for your profiteroles. They will be ready in 15 minutes.

While they are still hot, make a hole on their bottoms with a wooden spoon, where you can fill in your cream. You can cook vanilla cream, curd, make a mascarpone filling, bur I chose a simple vanilla pudding.


A tetejére csokiganache kerül, 300g tejszínt forrásig melegítünk, majd beledarabolunk 200g étcsokit, és simára keverjük. Egy-két óra állás után még finomabb, ahogy teljesen megszívják magukat kívül csokival, belül vaníliával a fánkok :)

Pour your favourite chocolate cream or ganache on top. Once the little doughnuts soak up the vanilla from the inside and chocolate from outside, they will become irresistible!


2 megjegyzés:

  1. A receptet végigolvastam, és közben jó nagyokat nyelek. :) Nagyon tudnám szeretni, de éppen süteményelvonón vagyok, de azért tuti megfogom csinálni.

    VálaszTörlés
  2. De nagyon szeretjük mi is... 🙂

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...